ЗАГАЛЬНА МУЗИЧНА ОСВІТА ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ: СТАН, РЕАЛІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2024.99Ключові слова:
загальна музична освіта Великої Британії, уроки музики, музичні хаби, освітня реформа, музична педагогікаАнотація
У статті здійснено спробу комплексного дослідження досвіду організації загальної музичної освіти Великої Британії, що є цінним для реформування та вдосконалення української освітньої системи. Розглянуто історичні етапи розвитку британської музичної освіти, починаючи від впровадження Національної освітньої програми 1988 року, що заклала основу для створення єдиних стандартів навчання музики в школах, до сучасних ініціатив, спрямованих на забезпечення доступності та рівності у сфері музичного виховання. Проаналізовані ключові державні та громадські ініціативи, серед яких «Youth Music» та «National Plan for Music Education». Досліджено роль цих програм у підтримці музичної освіти, наданні можливостей для навчання дітей з різних соціальних груп, розвитку креативних здібностей молоді та сприянні співпраці між освітніми, культурними та громадськими інституціями. Особлива увага зосереджена на функціонуванні музичних хабів — регіональних центрів, які відіграють важливу роль у координації музичної освіти, наданні учням доступу до музичних інструментів, гуртків, оркестрів, хорів та професійного наставництва. Проаналізовано ефективність їх діяльності, механізми фінансування та значення для розвитку талановитої молоді. Стаття висвітлює основні виклики, з якими стикається британська музична освіта, зокрема проблеми фінансування, кадрового забезпечення та нерівномірного доступу до музичних ресурсів у різних регіонах. Узагальнено перспективи адаптації британського досвіду в контексті української системи музичної освіти, підкреслено важливість законодавчої підтримки, міжінституційної співпраці та розширення можливостей для творчого розвитку учнів. Окремо наголошено на значенні сучасних цифрових технологій у навчальному процесі, що сприяють інтеграції інноваційних методик викладання музики. Зазначено, що формування національної стратегії музичної освіти в Україні потребує системного підходу, який поєднує державну політику, наукові дослідження та практичний досвід педагогів.
Завантаження
Посилання
British Journal of Music Education. (Ed.) Ally Daubney, University of Sussex, UK, & Martin Fautley, Birmingham City University, UK, Cambridge Core [in English]. https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-music-education
Contributors to Wikimedia projects. Ofsted — Wikipedia. Wikipedia. [in English]. https://en.wikipedia.org/wiki/Ofsted
The Power of Music to Change Lives: resources. (Updated 15 May 2024). Department for Culture, Media & Sport, GOV.UK [in English]. https://www.gov.uk/government/publications/the-power-of-music-to-change-lives-a-national-plan-formusic-
education/the-power-of-music-to-change-lives-resources#government-resources
Education Reform Act 1988. Legislation.gov.uk [in English]. https://www.legislation.gov.uk/ukpga/1988/40/contents
Homepage. Arts Council England. [in English]. https://www.artscouncil.org.uk/
Graham Welch, Susan Hallam et al (204). Mapping Music Education Research in the UK. Psychology of Music, Vol. 32, Issue 3, pp. 239–290 [in English]. https://doi.org/10.1177/0305735604043257
Music Ed Council. [in English]. https://www.musiceducationcouncil.org.uk/music-education-archive
National Plan for Music Education. ISM [in English]. URL: https://www.ism.org/advice/npme/
Youth Music Home Page. Youth Music [in English]. https://youthmusic.org.uk/