ЗАГАЛЬНА МУЗИЧНА ОСВІТА ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ: СТАН, РЕАЛІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • Богдан Сергійович Христенко Київський столичний університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0009-0009-0559-9431

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2024.99

Ключові слова:

загальна музична освіта Великої Британії, уроки музики, музичні хаби, освітня реформа, музична педагогіка

Анотація

У статті здійснено спробу комплексного дослідження досвіду організації загальної музичної освіти Великої Британії, що є цінним для реформування та вдосконалення української освітньої системи. Розглянуто історичні етапи розвитку британської музичної освіти, починаючи від впровадження Національної освітньої програми 1988 року, що заклала основу для створення єдиних стандартів навчання музики в школах, до сучасних ініціатив, спрямованих на забезпечення доступності та рівності у сфері музичного виховання. Проаналізовані ключові державні та громадські ініціативи, серед яких «Youth Music» та «National Plan for Music Education». Досліджено роль цих програм у підтримці музичної освіти, наданні можливостей для навчання дітей з різних соціальних груп, розвитку креативних здібностей молоді та сприянні співпраці між освітніми, культурними та громадськими інституціями. Особлива увага зосереджена на функціонуванні музичних хабів — регіональних центрів, які відіграють важливу роль у координації музичної освіти, наданні учням доступу до музичних інструментів, гуртків, оркестрів, хорів та професійного наставництва. Проаналізовано ефективність їх діяльності, механізми фінансування та значення для розвитку талановитої молоді. Стаття висвітлює основні виклики, з якими стикається британська музична освіта, зокрема проблеми фінансування, кадрового забезпечення та нерівномірного доступу до музичних ресурсів у різних регіонах. Узагальнено перспективи адаптації британського досвіду в контексті української системи музичної освіти, підкреслено важливість законодавчої підтримки, міжінституційної співпраці та розширення можливостей для творчого розвитку учнів. Окремо наголошено на значенні сучасних цифрових технологій у навчальному процесі, що сприяють інтеграції інноваційних методик викладання музики. Зазначено, що формування національної стратегії музичної освіти в Україні потребує системного підходу, який поєднує державну політику, наукові дослідження та практичний досвід педагогів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

British Journal of Music Education. (Ed.) Ally Daubney, University of Sussex, UK, & Martin Fautley, Birmingham City University, UK, Cambridge Core [in English]. https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-music-education

Contributors to Wikimedia projects. Ofsted — Wikipedia. Wikipedia. [in English]. https://en.wikipedia.org/wiki/Ofsted

The Power of Music to Change Lives: resources. (Updated 15 May 2024). Department for Culture, Media & Sport, GOV.UK [in English]. https://www.gov.uk/government/publications/the-power-of-music-to-change-lives-a-national-plan-formusic-

education/the-power-of-music-to-change-lives-resources#government-resources

Education Reform Act 1988. Legislation.gov.uk [in English]. https://www.legislation.gov.uk/ukpga/1988/40/contents

Homepage. Arts Council England. [in English]. https://www.artscouncil.org.uk/

Graham Welch, Susan Hallam et al (204). Mapping Music Education Research in the UK. Psychology of Music, Vol. 32, Issue 3, pp. 239–290 [in English]. https://doi.org/10.1177/0305735604043257

Music Ed Council. [in English]. https://www.musiceducationcouncil.org.uk/music-education-archive

National Plan for Music Education. ISM [in English]. URL: https://www.ism.org/advice/npme/

Youth Music Home Page. Youth Music [in English]. https://youthmusic.org.uk/

Downloads


Переглядів анотації: 47

Опубліковано

2025-04-24

Як цитувати

Христенко, Б. С. (2025). ЗАГАЛЬНА МУЗИЧНА ОСВІТА ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ: СТАН, РЕАЛІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (9), 53–57. https://doi.org/10.28925/2518-766X.2024.99