ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ АРТИСТІВ-ВОКАЛІСТІВ ДО РОБОТИ В МЮЗИКЛІ

Автор(и)

  • Юлія Олександрівна Савченко Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтва https://orcid.org/0000-0002-1217-3190
  • Максим Олександрович Сохань Київський столичний університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-3743-8060

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2024.912

Ключові слова:

мюзикл, історія розвитку жанру, артист-вокаліст, професійна підготовка, професіограма, складові виконавської діяльності

Анотація

Стаття присвячена виявленню особливостей роботи та професійної підготовки артиста-вокаліста мюзиклу — одного з найактуальніших жанрів XXI століття. Показано, що становлення мюзиклу як синтетичного жанру здійснювалося під впливом музичного театру, опери, оперети, водевілю, менестрель-шоу, бурлеску, а поява таких його різновидів, як американський, британський, французький та вітчизняний, було обумовлено специфікою національних композиторських шкіл, сюжету, трактування драматургії та форм театральної практики. Обґрунтовується думка, що універсальність жанру висуває низку особливих вимог до акторів. Для більш глибокого та багатогранного уявлення про діяльність артиста-вокаліста сучасного мюзиклу пропонується його професіограма. Вона містить загальну характеристику змісту роботи співака (функції, обов’язки та завдання), а також включає аналіз вимог, що висуваються до професійних знань, умінь, навичок, ділових та особистісних якостей виконавця. Для конкретизації основних напрямів професійної підготовки артиста-вокаліста мюзиклу у статті розглянуто також ключові компоненти його виконавської діяльності — вокальна, акторська, хореографічна робота та робота над сценічним іміджем. Робиться висновок про те, що складання професіограми дозволяє позначити професійні вимоги для пошуку індивідуальної освітньої стратегії підготовки, вдосконалення артистичної майстерності та формування спеціалізованих освітніх програм у навчальних закладах відповідного профілю та рівня, у тому числі — і в системі початкової мистецької освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Kremeshna, T. I. (2012). Teatr yak zasib vplyvu na kulturne ta sotsialne stanovlennia osobystosti. «Molod i rynok», 2012, № 5, pp. 102–105 [in Ukrainian].

Manko, S. B. (2014). Miuzykl u khudozhnii kulturi Ukrainy kintsia XX — pochayku XXI st. Avtoref kand. mystetstvozn., Kharkiv, 19 p. [in Ukrainian].

Stanislavska, K. I. (2012). Teoretyky vydovyshchnoi kultury pro zmist ta klasyfikatsiiu vydovyshch. Mystetstvoznavchi zapysky: zb. nauk. prats, Vyp. 21, Kyiv: Milenium, pp. 190–196 [in Ukrainian].

Shakhrai, V. M. (2011). Teatralnee mystetstvo yak chynnyk optymizatsii vzaiemodii osobystosti ta sotsiumu. [in Ukrainian]. https://tinyurl.com/m67aw4ud

Ben, H. L. (2009). Osoblyvosti metodyky vykladannia vokalu u maibutnikh aktoriv dramatychnoho teatru i kino. Metodychni rekomendatsii, Lviv: Ivan Franko National University of Lviv, 36 p. [in Ukrainian].

Boiko, O. (2008). Khudozhnii obraz v ukrainskomu narodno-stsenichnomu tantsi [Artistic Image in Ukrainian Folk Stage Dance]. Author’s abstract. Dis ... candidate of art history: speciality 26.00.01 “Theory and History of Culture”. Kyiv, 19 p. [in Ukrainian].

Verkhovenko, O. A. (2013). Tantsiuvalna skladova miuzyklu druhoi polovyny XX — pochatku XXI stolittia. Avtoref. dys… kand. mystetstvoznavstva: spets. 26.00.01 «Teoriia ta istoriia kultury», Kyiv, 16 p. [in Ukrainian].

Popova, A. B., & Voichenko, O. M. (2018). Metodyka Seta Rihhza ta yii vplyv na mystetstvo estradnoho spivu [Seth Riggs’ Method and Its Influence on the Art of Pop Singing]. Electronic scientific professional journal “Image of the Modern Pedagogue”, 2018, 4(181) [in Ukrainian]. http://isp.poippo.pl.ua/article/view/

Vokalizy V. Rovnera u klasi estradnoho spivu. (2018). Zbirnyk vprav z metodychnymy vkazivkamy, (Eds.) I. O. Kyrychenko, V. M. Mrochko, A. O. Zarytskyi, O. S. Hontar, Lutsk: Nadstyria, 12 p. [in Ukrainian].

Plaksina, O. F. (2013). Neobkhidnist vykorystannia plastychnoi kultury estradnoho vokalista. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia, pedahohiky ta psykholohii, 2013, Vyp. 2, pp. 361–366 [in Ukrainian].

Zaitseva, I. Ye. (2017). Deiaki tendentsii rozvytku ukrainskoho miuzyklu yak mystetstva i haluzi shouindustrii. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts: Scientific Journal, Series in Arts, 10, Kyiv: 2017, pp. 262–267 [in Ukrainian].

Sadolin, C. (2012). Complete Vocal Technique. Kobenhavn: Shout Publ., p. 118 [in English].

Chunikhin, O. N. (2012). Istoriia miuzyklu: navchalnyi posibnyk. Za red. O. V. Harmel. Kyiv: NAKKKKiM, 256 p. [in Ukrainian].

Polianskyi, T. V. (2013). Miuzykl yak polizhanrovyi fenomen muzychnoho teatru: istoriia ta perspektyvy. Mystetstvoznavchi zapysky: zb. nauk. prats, Vyp. 23, Kyiv: Milenium, pp. 122–127 [in Ukrainian].

Kowalke, K. H. (2013). Theorizing the Golden Age Musical: Genre, Structure, Syntax. A Music Theoretical Matrix: Essays in Honor of Allen Forte (Part V), ed. David Carson Berry, Gamut 6/2, pp. 133–184 [in English].

Kander, J., Ebb, F., & Fosse, B. (2014). Chicago Paperback. August 27, 2014. 92 p. [in English].

Prokhorova, A. V. (2006). Ukrainska estradna vokalna shkola. Navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv kultury i mystetstv 3–4 rivniv akredytatsii, Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].

Ohanezova-Hryhorenko, O. (2014). Sotsiokulturni aspekty formuvannia profesionalizmu artysta miuzyklu. Muzychne mystetstvo i kultura, (19), 395–404 [in Ukrainian].

https: doi.org/10.31723/2524-0447-2014-19-395-404

Ruitenberg, C. (2008). Discourse, Theatrical Performance, Agency: The analytic force of “performativity” in education. Philosophy of Education, pp. 260–268 [in Ukrainian].

Kantor, M. (2004). Broadway: The American Musical. New York: Bulfinch Press, 239 p. [in English].

Kenrick, J. History of the Musical Stage 1860s: The Black Crook Revised, 2014. 371 p. [in English].

Cote, D., & Marcus, J. (2005). Wicked: The Grimmerie: A Behind-the-Scenes Look at the Hit Broadway Musical. Hyperion Books, 192 p. [in English].

Ewen, D.(1970). New Complete Book of the American Musical Theater. 800 p. [in English].

Franke, A. (2000). Writing the Broadway Musical. Da Capo Press, 288 p. [in English].

Foster Hirsch (2005). Harold Prince and the American Musical Theatre: Expanded Edition. 288 p. [in English].

Downloads


Переглядів анотації: 44

Опубліковано

2025-04-24

Як цитувати

Савченко, Ю. О., & Сохань, М. О. (2025). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ АРТИСТІВ-ВОКАЛІСТІВ ДО РОБОТИ В МЮЗИКЛІ . Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (9), 83–90. https://doi.org/10.28925/2518-766X.2024.912